søndag 12. oktober 2008

Litt om høyde..

Hvorfor er dette med høyde så viktig? Mannan skal liksom være høyest? Er dette bare så han kan føle seg overlegen og som den med mest makt? Jeg merker d jo selv.. Går jeg ved siden av en gutt/mann som er lavere enn meg føler jeg meg forvokst, og som om d er noe som ikke stemmer liksom.. Som du kan sikkert vet så er jeg 174, noe som egentlig ikke er så høyt syns jeg. Liksom siden på min fars side er de fleste damene rundt 175, og mennene rundt 190. Selv om jeg syns d er normalt, er d en god del som syns jeg er høy, og d blir ofte et samtaletema.. Spesielt hvis de er gutter og lavere enn meg -.- Men er d egentlig så viktig da? Nå til dags har jo kvinner og menn nesten lik makt, hvertfall i hjemmet (i Norge vel og merke), så hvorfor er d så galt om vi er høyere? Er høye jenter skummle liksom? Kanskje d er litt flaut å spør dama om hun kan ta ned noe for deg, men hadde d ikke vært litt verre å spørre om hjelp til å åpne et syltetøyglass o.l?

Personlig syns jeg d er ganske praktisk å være høy. Man for f.eks mer respekt helt automatisk. Mange overkjører lettere lave mennesker (som å snike i køen, ignorere dem osv). Tror vi er programert til å tro at jo høyere personen er, jo sterkere er de. Men d kan jo være praktisk, selv om d ikke stemmer i dette tilfelle:P Og så rekker man opp til masse rart, trenger ikke begynne å styre med stoler på kjøkkenet for å nå opp til ting i skapene og sånt.

Men d er også mange ulemper. Siden man rekker opp, blir man alltid spurt om å ta ned ting hvis man er den høyeste der. Man stanger hodet i alt mulig, hyller, ting som henger i taket osv. Man får ofte vondt i ryggen for man må bøye seg mye siden benker og vasker er lave og d er rett og slett lengre ned til gulvet. Og så er d jo selvfølgelig mange gutter som ikke liker jenter som er høyere enn dem. Men sånn er d bare.. Og sånn kommer d sikkert alltid til å være, i min livstid hvertfall=)

Nei æsj.. Nå har jeg brukt tid på å snakke om høyde igjen.. Tror d er d temaet som kommer mest opp (som har noe med utseende mitt å gjøre) når jeg snakker med folk. D og d at jeg har piercing i tunga.. Jøss så spennende..Vil bare si til alle: Nei, d var faktisk ikke vondt og nei, d er ikke vanskelig å spise heller.. Sånn, nå vet alle d.. : )

Ellers har jeg hatt en finfin helg med masse søvn og mange hyggelige og en god del latterfulle stunder=) Og nå skal jeg snart på kino.. På "Den siste revejakten" (en film min far ville se), men d kan jo være den er bra.. Skal i luksussalen, så d blir digg^^ 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare å kommentere :)